INFORMACJE O WYDZIALE FINANSOWYM (FIN)
Naczelnik Wydziału: Iwona Ostafin
Pracownicy Wydziału:
Drabek Anna - Inspektor
Ganobis Renata - Inspektor
Grzesło Aneta - Inspektor
Jarosz Beata - Inspektor
Klęczar Anna - Podinspektor
Krompiec Marta - Podinspektor
Luranc Karolina - Podinspektor
Maciaszek Izabella - Inspektor
Potoniec - Stańczyk Katarzyna - Inspektor
Sanak Agnieszka - Podinspektor
Sporysz Marta - Inspektor
Święch Justyna - Inspektor
Tadrała Małgorzata - Podinspektor
Wacławek Anna - Inspektor
tel. (33) 844-96-33...38; (33) 844-97-40; (33) 844-97-54
fax: (33) 844-96-33
e-mail: fin@powiat.oswiecim.pl
Wydział FIN wykonuje zadania związane z obsługą finansową i księgową budżetu Powiatu oraz Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu jako jednostki budżetowej. Współpracuje w zakresie finansów Powiatu m.in. z bankami, z kontrahentami dostarczającymi usług i materiałów, odbiorcami usług administracji publicznej, podmiotami realizującymi zlecone przez powiat zadania publiczne oraz innymi jednostkami administracji samorządowej i rządowej.
Do podstawowych zadań Wydziału FIN należy w szczególności:
I. W zakresie rachunkowości wykonywania budżetu Powiatu:
1. Prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu Powiatu.
2. Obsługa finansowo-księgowa budżetu Powiatu.
3. Sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z realizacji i wykonania budżetu Powiatu oraz dokonywanie analizy wykonania budżetu na podstawie danych jednostkowych.
4. Nadzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych jednostek budżetowych.
5. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu, ocena realizacji wykorzystania środków finansowych oraz podawanie ich do publicznej wiadomości, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6. Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu według typowego planu kont dla ewidencji wykonywania budżetu Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
7. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów.
8. Współdziałanie z bankami i organami skarbowymi w zakresie budżetu Powiatu.
9. Współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie wykonywania budżetu.
10. Współdziałanie z organami kontroli w zakresie wykonywania budżetu.
II. W zakresie rachunkowości jednostki budżetowej i gospodarki pozabudżetowej:
1. Obsługa finansowo-księgowa Starostwa jako jednostki budżetowej w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, przychodów, kosztów, rozrachunków gospodarki pozabudżetowej.
2. Bieżąca analiza realizacji budżetu Starostwa jako jednostki budżetowej oraz informowanie wydziałów o jej wynikach.
3. Prowadzenie urządzeń księgowych syntetycznych i analitycznych według typowego planu kont oraz analitycznych według klasyfikacji budżetowej.
4. Sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych.
5. Pobór należności pieniężnych i opłat wynikających z własności Skarbu Państwa.
6. Współdziałanie z wydziałami i innymi jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie wykonywania zadań.
7. Sporządzanie i wykonywanie według obowiązujących przepisów dokumentacji płacowej, w tym świadczeń z ubezpieczenia społecznego dla pracowników Starostwa oraz rozliczeniowej dla zlecenio i dziełobiorców, będących osobami fizycznymi.
8. Sprawdzanie i analizowanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych odzwierciedlających przebieg operacji gospodarczych.
9. Dochodzenie roszczeń, występowanie do właściwej komórki Starostwa o kierowanie spraw do sądów o zapłatę i terminowe ściąganie prawomocnie zasądzonych należności, analiza i tworzenie wniosków o umorzenie nieściągalnych należności.